Praktična nastava važna za usavršavanje u stručnim zanimanjima
07.04.2025.
ntvic.ba (A.K.)
Za većinu zanimanja koja se nudi učenicima u srednjim stručnim školama, predviđena je praksa koja im omogućava da steknu konkretna zanja i vještine koje su direktno primjenjive u realnom sektoru na tržištu rada. Od učenika se očekuje redovno pohađanje praktične nastave, disciplina, interes i aktivno učešće u svemu onome što je predviđeno nastavnim planom i programom za zanimanja za koja se obrazuju.
Jedno od ponuđenih zanimanja u Mješovitoj srednjoj školi je i obrazovanje za kuhara, što mlade posebno privlači. Ovaj smjer predstavlja trogodišnji program školovanja nakon čijeg završetka je učenik obučen za pripremanje svih vrsta hladnih, toplih jela i poslastica. Praktični dio nastave sastavni je dio svakodnevice i obuhvata detaljne pripreme učenika za izlazak na tržište rada. Učenici ovdje mogu steći odlična osnovna praktična znanja koja im mogu pomoći da izrastu u vrsne kuhare.
-Držimo se nastavnog plana i programa koji je već planiran tako da prva godina ne radi ništa praktično do prvog polugodišta, ide se na teoretski dio, upoznavanje kuhinje, prostorija, zatim se ide na unifromu, opremljenost kuhara te upoznavanje sa pojmovima deratizacija, dezinfekcija i dezinsekcija. Onda prelaze na vrste mesa, kategorije, poslije toga obrada povrća, onda idemo na sosove i lagano ih u drugom polugodištu uvodimo u temeljce, umake i jela za doručak. Drugi i treći razred već prelaze na jela po narudžbi, gotova i jela koja su potrebna za švedski stol, hladne bifee i partije, istakla je Hasija Bureković, nastavnik praktične nastave za kuhare.
Učenici ove škole istakli su da na praktičnoj nastavi stiču nova znanja i vještine, te da im praksa koja se odvija u prostorijama škole u imrprovizovanoj kuhinji mnogo pomaže da bolje shvate nastavne cjeline.
-Praksa nam je od velikog značaja i dobro će nam doći u budućem poslovanju. Danas je mnogo tražen ovaj posao i bitno je svako znaje koje se stekne iz praktične nastave, naglasila je Fatima Kozlo, učenica MSŠ, smjer kuhar.
-Mi pokušavao da se uklopimo u nastavni plan i program onoliko koliko možemo i onoliko koliko nam uslovi i sredstva dozvoljavaju. Većinom to učenici mogu i to rade prkatično, naglasila je Bureković.
I ostali učenici ove škole koji se obrazuju za stručna zanimanja ističu da im je praksa veoma značajna i da im pomaže da shvate nastavno gradivo jer znanje koje će ponijeti iz ove škole zasigurno će im koristiti u njihovom budućem radu.
-Što se tiče praktične nastave osnovni segment obrazovanja u našoj školi je praktična nastava u kombinaciji sa teoretskom nastavom gdje učenici sve ono što nauče na teorestkoj nastavi imaju mogućnost da prikažu praktično a osim toga kada završe sa obrazovanjem da svoje znanje ponesu i da budu vrijedni članovi naše lokalne zajednice i pomažu razvitku privrede i inudstrije u našoj općini Kakanj a i šire, naglasio je Almedin Hajraević, učenik MSŠ smjer elektroenergetičar.
Praksa doprinosi razvoju različitih kompetencija kao što su komunikacijske vještine,timski rad i snalažljivost u nepredviđenim situacijama. Praksa učenicima u srednjim školama ne samo da pomaže da se bolje pripreme za tržište rada nego i da izgrade čvrste temelje za svoje buduće profesionalno zanimanje.