Connect with us

KAKANJ

Savjeti nutricioniste – šta jesti za ramazanske obroke?

Cjelodnevni post za postača, tokom mjeseca Ramazana, ne bi trebao biti teško iskustvo ako se slušaju savjeti nutricionista i ljekara. Bez pretjerivanja u jelu za iftar, a sa nešto kaloričnijom hranom za sehur, najlakši su načini da se svaki dan posti bez problema a time i doprinese zdravstvenom stanju organizma.

Osim duhovne satisfakcije, post donosi brojne pozitivne efekte na zdravlje čovjeka. Post odmara probavni sistem, omogućava čišćenje i detoksikaciju tijela te je odličan protuotrov za sve štetne užitke. Energija koju postač štedi tokom posta organizam preusmjerava na liječenje i oporavak.

„Kada su u pitanju efekti posta na zdravlje, oni su dokazani i brojnim studijama, a neke svjetske bolnice post uvode kao jednu od medicinskih mjera oporavka organizma od bolesti. Post pozitivno utiče na sniženje nivoa šečera u krvi, sniženje masnoća, čišćenje bubrega, jetre i drugih organa.“ – ističe Sedina Sarajlić Spahić, načelnica Službe za promociju zdravlja i kvalite u zdravstu INZ Zenica

Osobi koja posti potrebna je nutrijentima bogata ishrana, koja daje energiju neophodnu za sve funkcije organizma tokom svakodnevnog života. Nutricionisti sugerišu da se izbjegava pržena i slatka hrana, koja je teža za varenje, dok su kuhana i grilana hrana savršen izbor za ramazanske obroke.

Prema riječima Maje Jonjić – Trifković, nutricioniste u INZ Zenica, za sehur se preporučuju namirnice visokog indeksa sitosti, namirnice bogate vitaminima, vlaknima i proteinima jer one drže sitost i pružaju energiju. Za iftar se preporučuje umjerenost, prvo povratiti hidraciju vodom ili nezaslađenim sokovima a onda jesti lakšu hranu, supu, nemasno meso ili povrće.

Tokom cjelodnevnog posta tijelo ne može izbjeći gubitak vode, tako da se u periodu u kojem postač može jesti preporučje hrana koja hidrira tijelo. Takođe, od iftara do sehura sugeriše se više manjih obroka, hranom niskog indeksa sitosti.

Continue Reading