Iako bez interneta i savremenih tehnoloških pomagala učenici u područnim školama na kreativan način realizuju nastavu
13.12.2024.
ntvic.ba (M.K.)
Područnu Osnovnu školu Ahmed Muradbegović u selu Desetnik pohađa 15 učenika raspoređenih u dva odjeljenja, u kojima se nastava odvija kombinovano. Iako bez interneta i tehnoloških pomagala, učiteljice na kreativan način realizuju nastavni proces. S obzirom da je škola počela sa radom davne 1960. godine, u školi se radilo na uređenju učionica, međutim potrebna su i dodatna ulaganja kako bi učenici imali bolje uslove za obrazovanje do 5. razreda.
U trokombinovanom odjeljenju Područne škole u Desetniku prvi razred pohađaju dva učenika, drugi razred tri učenika i četvrti razred dva učenika. Rad u kombinovanom odjeljenju pravi je izazov za sve prosvjetne radnike jer podrazumijeva istovremenu realizaciju nastave sa dva ili više razreda. Najvažnije je shvatiti posao kao ispunjenje i s osmijehom pristupiti svakom ulasku u razred, smatra učiteljica Alma.
-Mnogo sam sretna jer imam mogućnost da radim u takvoj kombinaciji, ispunjava me ta raznolikost, vedrina i ljepota koju oni meni pružaju svakodnevno, a i ja se trudim da im olakšam rad jer rad u kombinaciji nije jednostavan, jer na više razreda trebamo obratiti pažnju u istom času. Zavisno od tipa časa koji se obrađuje da li je to obrada vježbanje ili ponavljanje. Mi u jednom danu imamo 12-15 tipova časova, izjavila je za NTV IC Kakanj Alma Avdispahić.
Iako različitih uzrasta, učenici su pokazali da zajedno mogu učestvovati u izradi kreativnih radova čemu se najviše i raduju. Anisa Duranović i njena drugarica jedine pohađaju četvrti razreda, a vrijeme na velikom odmoru provode zajedno sa drugarima iz ovog odjeljenja kroz razgovor i igru.
-Najviše volim u školi kada radimo zajedničke radove omiljeni mi je čas matematika. Provodimo vrijeme na odmoru tako što se odmorimo i razgovaramo u toku odmora. Volim da učim o nauci da naučim neke nove stvari u toku časova, izjavila je Anisa Duranović učenica.
U početku je bilo određenih poteškoća, koje su učenici vremenom prevazišli, te su se prilagodili radu u kombinovanom odjeljenju. Učiteljica smatra da su se učenici već navikli jedni na druge i na ovakav način izvođenja nastave.
-Dešava se da ja kad nešto pitam i radim lekciju sa 4. razredom, prvcačići se javljaju što je jako dobro da oni već u prvom razredu imaju tu slobodu i da mogu da se obrate, istakla je učiteljica Alma.
Ništa drugačija situacija nije ni u dvokombinovanom odjeljenju učiteljice Elme Smailhodžić Hadžić. U ovom razredu nastavu pohađa ukupno osam učenika trećeg i petog razreda, koji se međusobno druže i učestvuju u svim aktivnostima.
-Moji prijatelji su svi, sa svima se družim, svi se dogovorimo, zanimljivo nam bude, i svašta u školi naučimo, rekla je učenica Ejna Lušija.
-Moja učiteljica je dobra, ja volim da radim kreativno da crtamo učimo i radimo nove lekcije izjavila je učenica Amila Kićo.
Uspješna saradnja sa Upravom škole i roditeljima učenika, recept je za postizanje uspješnih rezultata, smatra učiteljica Elma. Bez obzira na rad bez interneta, tehnoloških pomagala i nedostatka didaktičkih materijala, učiteljice se trude da na kreativan način osmisle nastavni proces, kako bi učenici što lakše usvojili znanje i ostvarili pozitivne rezultate.
-Što se tiče rada u kombinovanom odjeljenju, to je izazov koji bi bio s lošim rezultatima ukoliko ne bi bilo saradnje sa Upravom škole i roditeljima. Sve što su u mogućnosti finansijski i kroz određene materijale, njihova pomoć je tu. Jako je teško u uslovima u kojima radimo jer je škola napravljena nakon Drugog svjetskog rata, teško je isfinansirati renoviranje cijele škola. Uslovi za rad su teški jer nam svi didaktički materijali nisu dostupni tako da kreativne budemo mi učiteljice, đaci, roditelji daju prijedloge i onda mi uspijemo da to organizujemo na način da bude što više primjereno njihovim uzrasnim karakteristikama, individualnim potrebama ali da se ipak ne zapostavi niti jedno odjeljenje, izjavila je učiteljica Elma Smailhodžić Hadžić.
-Meni je jako važno da imam dobru saradnju sa roditeljima što sam uspostavila putem informativnih sastanaka ili roditeljskih. Kada radimo nešto posebno obavještavam roditelje o radovima koje nisu u mogućnosti vidjeti svaki dan. Nekad snimimo neku predstavu i pošaljem roditeljima, izjavila je učiteljica Alma Avdispahić.
Pored nedostatka tehnoloških pomagala koji bi osavremenili nastavni proces, potrebna su i ulaganja u rekonstrukciju kako bi učenici imali bolje uslove za rad i boravak u školi. Do sada je renovirana jedna učionica i zamijenjena je stolarija u drugoj, koju učenici pokašavaju uljepšati svojim kreativnim radovima.
-Mi nju ukrašavamo da bude bolja, ali kako god ona je i sada ista, rekla je učenica Ejna Lušija.
Iako izgledom ista, učionicu krase osmijesi učenika, njihovi radovi i drugarstvo. Ovdje se održavaju i vannastavne aktivnosti, različite sekcije na kojima razvijaju svoju maštu, umjetnost i proširuju znanje. U nadi da će buduće generacije u ovoj školi imati bolje uslove, ovi učenici vrijedno usvajaju znanja koja će im pomoći u nastavku školovanja.