KAKANJ

Iz Udruženja potrošača općine Kakanj savjetuju kupcima da kupovinu vrše samo uz izdavanje računa i kod provjerenih trgovaca

05.07.2023.
ntvic.ba (M.K.)

Jedno od osnovnih prava svakoga kupca je reklamacija na pruženu uslugu ili kupljeni proizvod, međutim prema Zakonu o zaštiti potrošača u BiH, to ne mora značiti da će kupac ostvariti pravo na povrat novca. Iz Udruženja potrošača općine Kakanj savjetuju kupcima da kupovinu vrše samo uz izdavanje računa i kod provjerenih trgovaca.

Prema Zakonu o pravima potrošača Bosne i Hercegovine, svaki kupac se može žaliti na kupljeni proizvod ili uslugu, ali to nije garancija da će dobiti povrat novca, ističu iz Udruženja potrošača općine Kakanj.  Međutim, kod nas postoje trgovine koje daju to pravo potrošaču, na određeni vremenski period i uz obavezno posjedovanje računa.

-Kada potrošači kupuju u maloprodajnim objektima nemaju pravo povrata robe, izuzev ako je roba sa greškom , ali je to već reklamacija. Jedino postoje određene trgovine koje daju to pravo, samo je bitno da imate račun. Ako nemate račun ne možete ostvariti nikakvo svoje pravo, istakla je Ferida Kulović – predsjednica Udruženja potrošača „Potrošač“ Kakanj.

Zakonom o zaštiti potrošača u BiH je propisana online kupovina pod nazivom Prodaja na osnovu ugovora na daljinu. Ovom tačkom zakona regulisano je pravo potrošača na predomišljanje u roku od 15 dana od dostave robe, bez obzira ima li proizvod nedostatak ili ne. Trgovac je dužan izvršiti povrat novca kupcu, a potrošač snosi jedino trošak povrata proizvoda.

-U Zakonu o zaštiti potrošača regulisano je da npr. kada kupujete na daljinu ili kada kupujete na osnovu ugovora kada se radi o trgovačkim putnicima, pa kada oni dođu u firme, vi tu imate pravo povrata novca, znači bez ikakve primjedbe. Kupili ste nešto, putem interneta i niste zadovoljni ili vam ne odgovara, vi tada imate pravo u roku od 15 dana da vratite taj proizvod bez ikakvog objašnjenja, samo u tom slučaju imate trošak poštarine, naglasila je Kulović.

Online kupovina  sa sobom donosi određene prednosti, zbog čega je i doživjela globalni porast. Ipak, to podrazumijeva i određenu opreznost. Kulović je istakla da je trgovac za svaki proizvod ili uslugu dužan izdati račun potrošaču, koji je jedan od dokaza za izvršenu kupoprodaju i eventualni preduslov za povrat novca, ili zamjenu proizvoda za novi, u slučaju oštećenja. Ukoliko trgovac nudi i dostavu proizvoda, obavezan je da potrošaču dostavi proizvod u ispravnom stanju, u ugovorenom kvalitetu i količini i u dogovorenom roku, te da mu tom prilikom uruči sve prateće dokumente.

-Moj savjet potrošačima vezano za kupovinu putem interneta je da obavezno vide da li je ta osoba registrovana, jer masa ljudi nisu registrovani, a prijavljuju se putem interneta, putem facebook-a, instagrama ali bez računa. Ako račun nisu dobili, ne mogu ostvariti nikakva svoja prava, to je bačen novac, naglašava Kulović.

Značajnu ulogu u podizanju svijesti i nivoa znanja potrošača imaju lokalna udruženja za zaštitu potrošača koji informišu potrošače o njihovim konkretnim pravima, načinima podnošenja žalbi i mogućnostima ostvarivanja svojih prava.

-Mi potrošačima objašnjavamo njihova prava.Svijest potrošača bila je zaista slaba , mislili su ne mogu ostvariti nikakva svoja prava. Međutim, sada iz dana u dan sve više imamo poziva, gdje ljudi zovu i ostvaruju svoja prava, ističe Ferida Kulović.

Najbolja zaštita za sve potrošače jeste informisanost i edukovanje o svojim pravima ali i provjera informacija o trgovcu ili stranici koja vrši prodaju, kako ne bi došlo do prevare ili većih posljedica te kako bi potrošači izvršili sigurnu i pouzdanu kupovinu.

Popularno

Exit mobile version