Connect with us

KAKANJ

Mještani upozoravaju: Blato i prašina svakodnevni na regionalnoj cesti

20.10.2025.
ntvic.ba (I.Š.)

Velike količine blata i prašine svakodnevnica su na dionici regonalne ceste koja prolazi kroz Donji Kakanj. Mještani i predstavnici Savjeta mjesne zajednice Donji Kakanj godinama upozoravaju nadležne na problem, posebno izražen u zimskom periodu.

Uzrok problema, odnosno kontinuirano prljava cesta na dionici koja prolazi kroz MZ Donji Kakanj, je saobraćanje velikog broja teretnih vozila i neadekvatno održavanje saobraćajnica koje vode prema Poduzetničkoj zoni Vrtlište i dalje prema Površinskom kopu Vrtlište RMU Kakanj. Preko ovog područja obavlja se i transport mineralnih sirovina sa kamenolona Ribnica, za potrebe TC Kakanj i sa kamenoloma Borovačka stijena, koji je u nadležnosti Trgošpeda.

– Vi imate sad slike kako izgleda to, pješaci se ne mogu kretati, mali automobile se ne mogu kretati i kako izgleda neko ko treba da dođe u grad. Garantujem da se ovaj problem 90 posto može riješiti u roku od mjesec dana, ovdje samo postoji volja, kazao je Elvedin Alajbegović, predsjednik Savjeta MZ Donji Kakanj.

Da postoji problem koji se kontinuirano ponavlja i koji treba riješiti svjesni su i u općinskoj inspekciji. Kažu, na ovom lokalitetu su bar dva puta sedmično.

– Inspekcija u okviru svojih nadležnosti svakodnevno obilazi tu tzv. industrijsku cestu i dva puta minimalno sedmično dežura da se vidi nanošenje blata i prljanje ceste, kako u ljetnom tako i u zimskom periodu. Par intervencija smo imali i sa policijskom stanicom Kakanj gdje smo vraćali prljave kamione i nismo im dali da izađu na regionalnu cestu dok ne prođu kroz autopraonicu, kazao je Amir Dedić, šef Službe za inspekcijske poslove Općine Kakanj.

Kako bi se iznošenje blata sa industrijske zone svelo na minimum u ranijem je periodu izgrađena autopraonica za pranje kamiona na izlazu iz Pogona Vrtlište. Međutim, problem i dalje postoji.

– Onda se problem stvara na autopraonici jer ista često nije u funkciji. Rudnik ima obavezu i obavezali su se, mi imamo i pismene dokumente, slalili smo im i urgencije da izvrše asfaltiranje određenog dijela od autopraonice pa do spoja sa javnom cestom, međutim nisu do sada pokazali razumijevanje u tom smislu, kako se ne bi nanosilo blato sa te dionice sa koje se najviše, prema nama, iznosi, naglašava Dedić.

Iz Rudnika mrkog uglja Kakanj poručuju da redovno provode aktivnosti s ciljem smanjenja uticaja rudarskih radova na okolinu. Podsjećaju da je transport uglja sa Površinskog kopa Vrtlište još 2013. godine preusmjeren sa javnih puteva na željeznicu, čime je smanjeno i zagađenje i oštećenje saobraćajnica. Na odlagalištu Ribnica asfaltiran je put prema naselju Mramor, koji se, saopšteno je iz RMU, redovno čisti i održava u saradnji s drugim industrijskim korisnicima. U toku je i završna faza izgradnje nove trase asfaltiranog puta preko odlagališta, čiji se završetak očekuje do kraja 2025. godine. RMU, navodi se u saopštenju, sa svoje strane redovno održava i čisti saobraćajnicu u neposrednoj blizini automatske praonice i obezbijeđuje nesmetan rad praonice. Iz Rudnika napominju i da na tom području posluju i drugi privredni subjekti, te da RMU nema mehanizam kojim bi mogao obavezati sve korisnike da poštuju dogovorene procedure. Iz TC, koja dio svojih poslovnih aktivnosti obavlja na ovom području, nam je rečeno da TC svakodnevno učestvuje u aktivnostima na održavanju saobraćajnica, po potrebi angažuje dodatnu mehanizaciju, te da vrši stroge kontrole kamiona koji saobraćaju sa kamenoloma Ribnica preko Površinskog kopa.  Predstavnici Trgošpeda u telefonskom razgovoru su nam kazali da se ne žele oglašavati po ovom pitanju.

Uz sve navedene mjere, blato u zimskom, a prašina u ljetnom periodu i dalje su tu – na cesti. Ipak, naši sagovornici ističu da je problem rješiv — ali samo ukoliko postoji jasna i snažna volja nadležnih, te zajedničko djelovanje svih uključenih u trajno rješavanje ovog problema.

– Smatramo da se kaznama ne može postići nikakva svrha. Smatramo da može i PS Kakanj reagovati po Zakonu o bezbijednosti saobraćaja na putevima kada se blato iznosi na regionalnu cestu. Smatramo da se može to riješiti kada bi se malo privredni subjekti uozbiljili i pristupili asfaltiranju onog dijela autopraonice do spoja s javnom cestom i kada bi zaista osposobili tu autopraonicu i da se ti prevoznici malo duže zadržavaju na toj autopraonici i operu kamione, ističe Dedić.

-Mi smo prošle godine počeli otvarati to pitanje. Rudnik Kakanj je organizovao jedan sastanak gdje su prisutni bili Trgošped Kakanj, TC Kakanj, RMU Kakanj, načelnik Općine i Kantonalna direkcija cesta. Taj sastanak se održao u decembru i obišli smo cijelu trasu do Donjeg Kaknja, do rudničkog odlagališta i donesen je zaključak da se nastavi taj sastanak u februaru 2025. godine. Do tog sljedećeg sastanka nikad nije ni došlo. Apelujemo da se poduzmu određene stvari. Ovdje prvenstveno načelnik Općine treba da ima vodeću ulogu u ovome svemu, a evo voljni smo da idemo na ovaj način da Rudnik organizuje taj sastanak ponovo samo da se iskaže dobra volja svih koji su nabrojani, zaključuje Alajbegović.

Do dobre volje svih koji su nabrojani ova slika i ovo blato, osim što onemogućavaju normalan život mještana koji žive na ovom području i svih onih koji ovuda saobraćaju, ogledalo su naše kompletne lokalne zajednice, ali i odgovornosti privrednih subjekata spram lokalne zajednice u kojoj obavljaju svoje privredne aktivnosti.