KAKANJ

Posjedovanje i korištenje zimske opreme zakonska obaveza od 1. novembra do 1. aprila 2025. godine

31.10.2024.
ntvic.ba (A.T.)

Sa dolaskom hladnijih dana, neophodno je izvršiti pripremu automobila za predstojeću zimu. Prije svega neophodno je obezbijediti zimsku opremu za automobil, čije je posjedovanje i korištenje zakonska obaveza vozača motornih i teretnih vozila u periodu od 1. novembra do 1. aprila 2025. godine.

Prilikom učešća u saobraćaju, obaveza svakog vozača motornih ali i teretnih vozila je da posjeduju odgovarajuću zimsku opremu koja je propisana zakonom o osnovama sigurnosti saobraćaja u Bosni i Hercegovini. U zimsku opremu između ostalog se ubraja posjedovanje zimskih guma na vozilima, te lanaca za snijeg.

-To podrazumijeva da na sva četiri točka, moraju biti montirane zimske gume, koje nose oznaku MS, M+S, M YES, Winter itd. Također se podrazumijeva posjedovanje zimske opreme i ako na vozilu imaju na pogonskim točkovima ugrađane odnosno montirane zimske gume uz obavezu da moraju posjedovati lance za snijeg u prtljažniku. Isto tako podrazumijevaju se i ljetne gume, koje na gazećem sloju dubina profila iznosi najmanje 4 milimetra uz obavezno posjedovanje zimskih lanaca za snijeg, istakao je za NTV IC Senad Kulović, magistar saobraćaja.

Kako bi spremno dočekali zimu, vozači su dužni da izvrše i preventivne mjere koje podrazumijevaju detaljan pregled vozila. Ukoliko utvrde da vozilo ima određenih nedostataka, vozači su dužni da ih otklone radi svoje ali i sigurnosti ostalih učesnika u saobraćaju. Pred zimski period uz obaveznu provjeru i zamjenu guma na vozilima, neophodno je izvršiti i kontrolu uređaja za paljenje i startanje motora tj. akumulator.

-Što je najbolje da urade u ovlaštenim servisima kod automehaničara i autoelektričara, pošto oni posjeduju sredstva, opremu za kontrolu jačine akumulatora, kvaliteta akumulatora, elektrolita u akumulatoru itd. Također je bitna kontrola uređaja za rashlađivanje motora i tečnosti za razhlađivanje promjena tečnosti, odnosno u sistemu za razhlađivanje motora, ni u kom slučaju ne smije biti voda, jer bi došlo do smrzavanja i napravilo bi određenu štetu. Trebaju da budu tečnosti koje imaju to svojstvo da su otporne na smrzavanje. To su obično permant i antifriz, dodao je Kulović.

U okviru priprema za zimske uslove na putevima neophodno je da vozači izvrše i provjeru uređaja za pranje odnosno čišćenje vjetrobranskog stakla. Tu spadaju metlice brisača koje trebaju biti čiste, uredne i da nisu oštećene. Također, bitno je provjeriti i tečnost koja se koristi za pranje vjetrobranskog stakla u zimskim uslovima. Također, vozači bi trebali da urade kontrolu uređaja za zagrijavanje unutrašnosti vozila.

-Znamo svi kad sjedemo u hladnim jutarnjim časovima da se zamagle stakla i normalno taj uređaj doprinosi tome da se ta stakla što prije osuše i da je veća vidljivost, veća preglednost. Time se sigurno povećava stepen sigurnosti saobraćaja. Isto tako treba i ulje u motoru provjeriti i ja preporučujem da vozači koriste rjeđa ulja, sa manjim viskozitetom iz razloga toga što se ona sporije zgusnu. Pogotovo kad se u jutarnjim časovima starta motor, prije će se počet podmazivat normalno. I ja bih preporučio prilikom zagrijavanja motora, da motor ne radi u mjestu, nego da se lagano u prvom ili u drugom stepenu lagano kreće i to je najoptimalnije zagrijavanje motora, poručio je Kulović.

Ukoliko vozači žele bezbrižno dočekati zimu i smanjiti mogućnost potencijalnih problema, jedan od savjeta našeg sagovornika jeste kontrolni servis i pregled vozila od stručne osobe u ovlaštenom ili specijalizovanom servisu. Također, kod vozila sa benzinskim motorima, vrlo je važno obratiti pažnju na sistem za paljenje i ubrizgavanje, jer korozija ili dotrajalost tih sistema onesposobit će vozilo čim se pojave niste temperature.

Popularno

Exit mobile version