Connect with us

KAKANJ

Praktična nastava značajan faktoru u procesu obrazovanja (VIDEO)

06.05.2024.
ntvic.ba (M.K.)

Unapređenje srednjeg stručnog obrazovanja i prilagađavanje potrebama tržišta rada zahtijeva i uključivanje poslovnih subjekata u realizaciju praktične nastave. Izvođenje praktične nastave ima za cilj povezivanje teorijskih znanja sa praktičnim vještinama, koje se mogu steći u realnoj radnoj sredini. U srednjoj tehničkoj školi “Kemal Kapetanović” u Kaknju, učenici konkretna znanja stiču dijelom u školi, a nastoji se obezbijediti i praktičan rad kod kakanjskih privrednih subjekata.

Proces izvođenja praktične nastave u STŠ “Kemal Kapetanović” realizuje se iz svih stručnih predmeta i nastoji se naći što kvalitetnije rješenje za unapređenje iste kako bi učenici u prostorijama škole ali i izvan njih, obavljali praktične radove, jer je riječ o sticanju konkretnih znanja i vještina koje će učenici kasnije koristiti. Na času praktične nastave zatekli smo buduće tehničare drumskog saobraćaja koji su obavljali uviđaj simulirane saobraćajne nesreće.

-Imali ste priliku da prisustvujete času praktične nastave tehničara drumskog saobraćaja. Današnja tema je bila saobraćajna nesreća odnosno uviđaj saobraćajne nesreće i rad ekipe tokom uviđaja. Kao što ste vidjeli učenici su pripremili i simulirali jednu saobraćajnu nesreću i uredili sve procedure uviđaja onako kako će to uraditi u stvarnosti kada se zaposle, izjavio je za NTV IC Kakanj Azem Husika, profesor sobraćajne grupe predmeta.

Na časovima praktične nastave učenici razvijaju i primjenjuju stečena teorijska znanja, a zadatak profesora je da svoja dugogodišnja iskustva i vještine prenose na mlađe generacije. Kabinet praktične nastave tehničara drumskog saobraćaja odnedavno posjeduje i simulator vožnje na kojem učenici savladavaju osnove upravljanja vozilom. 

-Za mene praksa predstavlja nešto najbolje, jer sve što teoretski naučimo praktično to izvedemo i pokažemo na najbolji način što smo naučili u ovoj školi, istakao je Adnan Omerhodžić učenik Saobraćajne tehničke škole.  

Rad na CNC mašini za učenike mašinske tehničke struke predstavlja sticanje pragmatičnih vještina koje traži tržište rada. Na ovaj način rada učenici se pripremamaju da budu konkurentni na tržištu rada i osposobljeni za najtraženija i najplaćenija zanimanja u mašinskom svijetu današnjice.

-Ovu školu sam upisao jer sam imao interesovanje prema raznim tehnologijama u oblasti mašinstva, kroz tri godine mog školovanja osim teorijskog znanja stekao sam i praktično znanje kroz stručnu praksu. Do sada sam naučio mnogo stvrai koje će mi sigurno poslužiti u budućnosti. Za kraj bih dodao da sam zadovoljan svojim izborom, te da sam kroz razne projekte stekao znanje koje će mi poslužiti u mom daljem školovanju, istakao je Ahmed Alajbegović, učenik Mašinske tehničke škole.

A kako u svim segmentima našeg društva imamo minimalna ulaganja, pa tako i u samo obrazovanje, od ključnog je značaja za učenike obezbijediti praksu kod privrednih subjekata ili barem učenicima omogućiti posjetu istim, smatra profesor Husika. 

-Sama praktična nastava je učenicima izuzetno bitna u obrazovanju a naravno i u buducnosti kada se zaposle, jer teoretski dio bez praktične nastave nije baš dobar pogotovo za privredu. Tako da je od izuzetnog značaja da imaju što više ovakvih praktičnih radova i mi se trudimo bez obzira što nemamo baš idealne uslove, da ih vodimo u privredna preduzeća, izjavio je profesor Husika.

Grupa ekonomskih tehničara iz ove škole, praksu obavlja u kaknjskim knjigovodstvenim servisima što predstavlja najbolji model sticanja praktičnog znanja. Kroz ovaj vid nastave učenici ispoljavaju svoje organizacijske sposobnosti, jačaju  preduzetnički duh i pregovaračke sposobnosti, razvijaju kreativnost i spremnost na timski rad. Učenicima osigurati dobru i kvalitenu praktičnu nastavu zadatak je obrazovnih institucija, jer upravo ta praksa i stečeno znanje biti će njihov glavni adut kada budu na tržištu rada.

Continue Reading