KAKANJ

Upotreba električnih romobila u BiH još nije zakonski definisana

26.09.2023.
ntvic.ba (I.Š.)

Iako će u naredne četiri godine broj korisnika električnih romobila u Evropi dostići broj od preko 55 miliona, uvođenje zakonske regulative u ovoj oblasti znatno kasni u brojnim zemljama. Među njima je BiH. Električni romobili su praktični i isplativi, ne zagađuju životnu sredinu i idealni su za izbjegavanje saobraćajnih gužvi. Međutim, problem je što njihovo korištenje nije zakonski regulisano. Također,  postavlja se i pitanje sigurnosti svih učesnika u saobraćaju, a posebno djece koja sve češće koriste električne romobile i to bez prethodne obuke.

Sve je učestalija pojava električnih romobila u saobraćaju kojim upravljaju djeca mlađa od 15 godina. Iako su prepoznati kao ekonomično prijevozno sredstvo, električni romobili mogu biti i opasni ako se uzme u obzir činjenica da mogu razviti brzinu i veću od 40 km na sat, a da vozači prethodno nisu imali nikakvu obuku. Ova oblast nije zakonski uređena, što dodatno usložnjava situaciju i otvara niz pitanja koja se odnose na sigurnost.

-Zakon o bezbijednosti saobraćaja tretira vozače električnih vozila kao pješke. To bi značilo da oni ne bi trebali razvijati veću brzinu od pet km na sat što nije slučaj. Električni romobili mogu razvti i brzinu veću od 40 km na sat što nije dobro, jer vozači električnih romobila nemaju nikakvu prethodnu obuku, kazao je Senad Kulović, magistar saobraćaja.  

Sa većim učešćem u saobraćaju, povećava se i broj nezgoda u kojima učestvuju romobili, tako da je neophodno što prije zakonski urediti ovu oblast.

Kulović smatra da bi smo trebali prepisati zakonska rješenja koja uređuju ovu oblast od susjedne Hrvatske, koji je napravljen po standardima EU. U svakom slučaju zakon bi trebao obuhvatiti niz segmenata, od korištenja neophodne sigurnosne opreme za vozače do sigurnosti učesnika u saobraćaju.

-U susjedstvu u Hrvatskoj je zakon koji tretira ovu oblast donešen 2022. godine. I on tretira ovu oblast na način da je prilikom korištenja romobila neophodna i zaštitna oprema za vozače poput kacige, ali i da se brzina veća od 25 km ne smije razvijati, kazao je Senad Kulović, magistar saobraćaja

Pored sigurnosnih pitanja, važno je razmišljati i o zdravstvenom aspektu korištenja romobila. Iz Instituta za zdravlje i sigurnost hrane smatraju važnim i ovo pitanje obzirom da romobile koriste i djeca koja sve manje hodaju.

-Električni romobili nude niz prednosti ali njihovo korištenje podrazumjeva i određene rizike, posebno u smislu nesreća i povreda, kazao je Nino Hasanica iz INZ.

Električni romobili su ekonomična, praktična i ekološki prihvatljiva prijevozna sredstva. Međutim postoji i negativna strana njihove upotrebe koja se najčešće odnosi na sigurnost učesnika u saobraćaju. Sve više ovih vozila na ulicama naše lokalne zajednice i zemlje svakako bi trebalo ubrzati donošenje zakonskih rješenja. Do tada je neophodan povećani oprez za sve učesnike u saobraćaju, a svi bi zajedno trebali razmišljati i o drugim aspektima upotrebe električnih romobila, posebno onih zdravstvenih.

Popularno

Exit mobile version