RELIGIJA
Islam ima jasan stav po pitanju abortusa
19.12.2025.
ntvic.ba (I.Š.)
Mnogi bračni parovi nakon stupanja u brak planiraju proširenje porodice, ali postoje i oni koji neplanirano začnu novi život. Tada dolazi do razmišljanja o prekidu trudnoće. Međutim, po islamu i šerijatu abortus je strogo zabranjen jer je potomstvo dar od Boga dragog. Abortus, nasilno prekidanje začetog života tema je o kojoj se većinom javno ne govori. Stav islama je jasan.

U islamu postoji pet zaštićenih vrijednosti, to su život, vjera, razum, potomstvo i imetak. Većina islamskih učenjaka ovome dodaje i čast. Kroz ostvarenje porodičnog, legalnog bračnog života ostvaruju se sve nabrojane vrijednosti, koje niko ne smije otuđiti, odnosno skrnaviti. Islam je zaštitnik svih vrijednost pa tako i porodičnog života. Bračni parovi kroz sklapanje legalnog braka imaju mogućnost da se ostvare kao roditelji prirodnim putem. Prije začeća budući roditelji planiraju porodicu, međutim nekada se porodica širi neplanirano.
– Neki bračni parovi su nepripremljeni, odnosno nekada smatraju da je začeće djeteta došlo iznenada, neočekivano, neplanirano i ono što je jako važno da istaknemo je da ti bračni parovi u tom nekom razočarenju pokušavaju da se riješe tog već stvorenog bića kojeg je Allah stvorio, a to je putem abortusa, kazao je Mustafa ef. Agić, imam MIZ Kakanj.
A abortus je u islamu i po šerijatu strogo zabranjen, osim u jednom slučaju.
– Jedini mogući način jeste ukoliko je u pitanju život majke. Ukoliko bi došla situacija da majka umre tada se u islamu smatra važniji, preći, već postojeći život nego onaj nerođeni. Za takvu odluku islam , odnosno islamsko zakonodavstvo ne dozvoljava samovolju, odnosno sam čin pristanka roditelja, nego se traži i ljekarski konzilij, naglasio je Agić.
Dakle, potomstvo je Božiji dar i u tom kontekstu i islam i šerijat strogo zabranju izvršenje abortusa, odnosno nema načina da se izvršenje abortusa šerijatski pravda. Stoga je važno znati da svi bračni parovi, muslimani praktičari,nakon začeća novog života, taj život mogu prekinuti abortusom samo ako je život majke ugrožen, svi drugi razlozi su po islamu i šerijatu neprihvatljivi i nedozvoljeni.
