KAKANJ
Put za Dumanac, Bičer i Željezničku stanicu – izgradnja ceste i raskrsnice kod petlje
18.12.2025.
ntvic.ba (A.K.)
Nakon gotovo 15 godina čekanja, mještani Bičera, Dumanca i Željezničke stanice dočekali su početak izgradnje nove saobraćajnice. Projekat, koji prolazi preko magistralnog gasovoda Semizovac–Zenica, trenutno se realizuje pod nadzorom BH Gasa. Iako mještani Željezničke stanice ističu da nisu potpuno zadovoljni rješenjem, nova cesta predstavlja veliki korak ka poboljšanju pristupa i saobraćajne povezanosti u ovom dijelu općine Kakanj.
Mještani tri mjesne zajednice, Bičer, Dumanac i Željeznička stanica, nakon gotovo 15 godina dočekali su početak realizacije projekta izgradnje nove saobraćajnice, odnosno prilaznog puta prema njihovim naseljima. S obzirom na to da trasa nove ceste prolazi preko magistralnog gasovoda Semizovac – Zenica, bilo je neophodno pribaviti saglasnost i uputstva BH Gasa o načinu izvođenja radova. Trenutni radovi uključuju zaštitu i izolaciju plinovoda u dužini od 35 metara, a svi radovi se izvode pod nadzorom BH Gasa. Ovaj infrastrukturni projekt predstavlja značajan korak ka poboljšanju saobraćajne povezanosti i sigurnosti za mještane ovog područja.
-Nakon dobijanja saglasnosti od BH gasa krenulo se u realizaciju izrade projekta koji je urađen kroz dvije faze. Prva faza je zaštita izolacije plinovoda, a druga je trasiranje puta. Nakon završetka izrade projekta i dobijanja svih saglasnosti, prije svega od BH Gasa Zavod za planiranje i izgradnju je pokrenuo javnu nabavku za realizaciju ovog projekta i nakon završene tenderske procedure firma je izabrana, istakao je Izudin Pušćul, dir. Zavoda za planiranje i izgradnju Općine Kakanj.
Inicijativa za izgradnju ove saobraćajnice potekla je od MZ Bičer, jer je ovo područje, prije formiranja Mjesne zajednice Željeznička stanica, pripadalo upravo MZ Bičer. Tadašnji predsjednik MZ Bičer smatra da je projekat od velikog značaja za kompletno područje i naseljena mjesta u ovom dijelu općine Kakanj, budući da su izgradnjom autoputa ova mjesta ostala bez adekvatnog prilaznog puta.
– Izgradnjom dionice autoputa od Kaknja prema Bilješevu koji je počet 2010., a završen 2012. godine, mi i sve mjesne zajdnice koje gravitiraju s lijeve strane autoputa u pravcu Zenice, ostale su bez normalnog puta, normalnog uključenja u vlastiti grad. Ne radi se tu samo o MZ Bićer, tu su i Dumanac, Desetnik, pa i Doboj 3, sad novoformirana Željeznička stanica. To je veliki broj ljudi koji su silom prilika morali koristiti raznorazne prilaze, prolaze i tako, naglasio je Suvad Šehić, član Savjeta MZ Bičer.
Iako je planirano da saobraćajnica skrati prilazni put prema pojedinim naseljima, u MZ Željeznička stanica nisu u potpunosti zadovoljni ovim infrastrukturnim rješenjem, ističući da planirana infrastrukturna rješenja za njih nisu funkcionalna.
-Mi hoćemo da ovih 100 metara puta koje nisu, a trebale su biti napravljene prije 15 godina da bude napravljeno onako kako nama odgovara i kako nam je funkcionalno. Ne, na način na koji je napravljeno, na kontra strani kad se isključuje sa naplatnih rampi, desno pored Logosa, ne želimo onakav pristup i da se onakva cesta pravi, ni prema Željezničkoj stanici ni prema Slijevnicama. Napravljeno je i ono što je napravljeno nije dobro, ono je za Željezničku stanicu beskorisno i sad trebano dozvoliti da se isto napravi ovamo, istakao je Šačir Haračić, predsj. Savjeta MZ Željeznička stanica.
S druge strane iz Zavoda za planiranje i izgradnju ističu da je prvobitnim planom ramatrana mogućnost da nova cesta ide duž trase postojećeg plinovoda, ali da BH Gas nije dao saglasnost za takvo rješenje, jer propisi ne dozvoljavaju dugotrajno vođenje ceste u zaštitnom pojasu plinkse cijevi. Alternativno rješenje predviđa da cesta samo presijeca plinovod na dozvoljenom mjestu, uz primjenu svih tehničkih i sigurnosnih mjera. Na taj način omogućena je realizacija projekta bez ugrožavanja plinske infrastrukture te realizaciju projekta u interesu građana Kaknja, poručeno je iz Zavoda.
Na realizaciju ovog projekta čekalo se godinama, a predstavnici mjesnih zajednica koje gravitiraju ovom području podsjećaju i na obavezu JP Autoceste FBiH o izgradnji prisupnih saobraćajnica.
-Deset godina se čeka, ništa se ne rješava, sudski sporovi se vode. Glavna kočnica i glavni problem je bio upravo BH Gas. Samo JP Autoceste ono je bilo u obavezi da pravi ovaj put, istakao je Šehić.
-Autoceste FBiH su napravile Sporazum, učestovao sam u izradi tog sporazuma, u petom mjesecu 2012. godine gdje precizno stoji da će autoceste finansirati i projektnu dokumentaciju i radove, sve na izgradnji puta koji će služiti za komunikaciju između ovih nabrojanih sela i grada, kazao je Haračić.
Nakon godina čekanja, konačno se krenulo u realizaciju projekta koji za cilj ima povezati mjesne zajednice na ovom području sa gradskom zonom. Obzirom da je projekat kompleksan i da su neophodna značajna finansijska sredstva, oko 250.000 KM, osim Općine Kakanj u finanisiranje će biti uključeni i viši nivio vlasti.
