Sve više škola zabranjuje korištenje mobitela, provjeri smo kakva je situacija u kakanjskim školama
16.10.2024.
ntvic.ba (M.K.)
Korištenje mobitela na nastavi postala je sasvim normalna aktivnost učenika širom svijeta pa i u našoj zemlji. Problem nastaje kada se na taj način ometa i ugrožava obrazovni proces. Provjerili smo kakva je situacija po tom pitanju u kakanjskim osnovnim i srednjim školma.
Korištenje pametnih uređaja u osnivnim i srednjim školama izazov je današnjice s kojim se suočavaju i nastavnici i učenici. Iako tehnologija donosi brojne olakšice koje bi mogle upotpuniti savremeno obrazovanje, ipak u našim školama praksa je pokazala više negativnih utjecaja, koje za posljedicu imaju manjak koncentracije učenika, ometanje nastavnog procesa te zloupotrebu pri provjeri znanja smatraju profesori, naročito u srednjim školama.
-Problem u obrazovanju je pogotovo zadnjih godina što su se pojavili softveri vještačke inteligencije kao što je ChatGPT, koji mogu za vrlo kratko vrijeme uraditi zadatak koji učenici trebaju sami uraditi. U tom kontekstu se pojavljuje taj problem, jer je to nemoralno i neetičko korištenje telefona, izjavio je za NTV IC Kakanj Adis Bešić profesor sociologije u STŠ “Kemal Kašetanović” Kakanj.
Prema mišljenju pedagogice Emine Mehić iz OŠ “Mula Mustafa Bašeskija”, iz perspektive roditelja djeci su potrebni mobiteli u školama radi komunikacije. Međutim, kako kaže, sa aspekta pedagogije nije dobro da djeca tokom nastave imaju mobitele, jer su primijetili da u velikoj mjeri utječu na smanjenje pažnje učenika.
-Djeci su zaista nepotrebni telefoni u samoj školi, svejedno kad se desi nešto bilo pozitivno ili negativno, nastavnici, razrednici ili mi osoblje škole poziva roditelje sa školskih telefona ili sa naših. Jer vrlo često ti dječiji telefoni nemaju kredita i najčešće služe samo za igrice, dopisivanja itd. To je i najveći problem jer dijete za vrijeme malog odmora koji traje 5 minuta, pokrene neku igricu, pređe neki nivo ili je u igri kada zvoni za početak sljedećeg časa, mora prekinuti igricu i stvara se nekakva frustracija jer je njemu čas prekinu igricu, istakla je Emina Mehić pedagogica u OŠ “Mula Mustafa Bašeskija”.
Pored manjka pažnje i ometanja nastavnog procesa, vrlo često djeca u školi snimaju i fotografišu druge učenike i nastavnike, te sadržaje objavljuju na društvenim mrežama. Zbog toga su pojedine škole kako u Federaciji, tako i ZDK organičile upotrebu mobitela na osnovu internih odluka. Kada je riječ o srednjim i osnovnim školama na području općine Kakanj, problem su riješili na način da učenici prilikom ulaska u učionice odlažu mobitele na za to predviđeno mjesto.
-U mnogim učionicama postoje tzv. džepovi za telefone, ili sto na koji učenici odlažu svoje telefone tokom nastave, jer su snimali i nastavnike i druge učenike i objavljivali to na određenim društvenim mrežama, naglasila je pedagogica Mehić.
I u srednjoj tehničkoj školi postoji tzv. drveni boks gdje učenici također odlažu mobitele prilikom ulaska u učionice, međutim nerijetko se pametni uređaji koriste u samoj nastavi jer, smatra profesor Bešić, da mogu olakšati proces učenja te ga učiniti zanimljivijim i dinamičnijim. Saradnja i usklađenost nastavnika i roditelja, smatraju nastavnici, ključna je za dobrobit djece kada je riječ o korištenju mobitela u školi.