U JU Gradska biblioteka Kakanj danas je upriličen Forum o čitanju – Poticaj djece o čitanju
23.01.2025.
ntvic.ba (A.K.)
U JU Gradska biblioteka Kakanj danas je upriličen Forum o čitanju – Poticaj djece o čitanju. Cilj programa bio je promocija čitanja kod mladih ljudi, posebno u doba sve intenzivnije upotrebe digitalnih tehnologija.
Forum o čitanju održan u Gradskoj biblioteci Kakanj a kojem su prisustvovale profesorice razredne nastave osnovnih škola iz Kaknja za cilj ima da potakne nove ideje i ponudi neka nova rješenja i inicijative za artikuliranje kantonalne strategije o podsticanju čitanja, istakla je u svom izlaganju Indira Kasapović, bibliotekarka Prve gimnazije iz Zenice, koja je također bila učesnica foruma. Razliku treba napraviti, naglasila je Kasapović, između promocije čitanja i podsticanja na čitanje.
-Moje izlaganje je fokusirano na podsticanje čitalačke pismenosti, ne samo čitanja jer je čitanje dio čitalačke pismenosti u odgojno-obrazovnom procesu. Mislim da je odgojno-obrazovni proces, najjodgovorniji za čitanje. Moramo praviti razliku između podsticanja čitanja i promocije čitanja. To su dvije različite stvari koje se ponekad preklapaju. Kroz medije, kroz neke aktivnosti radimo promociju čitanja, nije sve podsticanje čitanja, istakla je u izjavi za NTV IC Kakanj, Indira Kasapović bibliotekarka Prve gimnazije iz Zenice.
Promocija i važnost čitanja odnosi se na širu društvenu zajednicu. S druge strane, podsticanje na čitanje posebno kod mladih ljudi zadatak je i roditelja i prosvjetnih radnika koji sinergijski moraju djelovati kako bi se kod djece stekla navika i potreba za čitanjem. Sa čitanjem, ističe Kasapović, treba početi od najranije dobi.
-Sa podsticanjem čitanja treba krenuti od rajranije dobi i sada u najnovijoj literaturi se govori da treba početi od rođenja. Znači, ko je najodgovorniji faktor u podsticanju čitanja, roditelji a kasnije škola al najprije roditelji. Roditelj preuzima ulogu roditelja od najranije dobi, prije nego što dijete krene u školu, ono bi trebalo da već poznaje knjigu, naglašava Kasapović.
U forumu su učestvovali i predstavnici Pegoškog zavoda Zenica koji su imali priliku iznijeti svoja iskustva vezana za čitalačku pismenost te predstvaiti kurikularnu reformu za osnovne i srednje škole koja je rađena u saradnji sa resornim ministarstvom. U saradnji sa osnovim školama na području ZDK Zavod je u proteklom periodu realizovao različite projektne aktivnosti s ciljem podsticanja učenika na čitanje.
-U početku kada smo radili istraživanje, PISA međunarodna nam je pokazala da trebamo raditi na čitalačkoj pismenosti. Završetkom kurikularne reforme koja se implementira u osnovnim i srednjim školama i gimnazijama u ZDK, velika pažnja je posvećena čitalačkoj pismenosti i nastavnici i profesori iz cijelog ZDK i šire kao i iz Kaknja, radili su na tome. Ono što je najbitnije je da trebamo imati više ovakvih događaja, da razmjenjujemo iskustva i da kroz projektne aktivnosti radimo zajedno, istakla je Aida Salkić dir. Pedagoškog zavoda Zenica.
Nizak nivo čitanja nije problem samo bh. društva i formalnog obrazovanja nego i cijele regije. Ovaj forum dobra je prilika da se govori ne samo o čitanju u školama nego generalno u životu i društvu, podstakne bolja saradnja sa bibliotekama na većem nivou, razmjene iskustva i nađu neki novi moduli kako da se ono unaprijedi i podigne na jedan veći nivo.