Ceremonijom povodom završetka probijanja najdužeg tunela na Koridoru Vc – tunela Golubinja (3.610,3 metra), završeni su radovi na iskopu duž lijeve cijevi tunela. Radi se o trenutno najdužem cestovnom tunelu koji se gradi u BIH na području općine Žepče u sklopu koridora Vc Poprikuše – Nemila čija je ukupna dužina 5,5 kilometara. Vrijednost ugovorenih radova iznosi oko 251 milion eura, bez PDV-a, a završetak radova planiran je polovinom sljedeće godine.
Svečanost kojoj je priustvovao veliki broj zvanica povodom završetka probijanja tunela Golubinja na Koridoru Vc upriličena je u mjestu Donja Golubinja. Riječ je o trenutno najdužem cestovnom tunelu koji se gradi u BiH na području općine Žepče u sklopu dionice autoceste na Koridoru Vc, Poprikuše – Nemila čija je ukupna dužina 5,5 kilometara.
-Ukupna dužina dionice Poprikuše – Nemila duga je 5,5 kilometara, od toga je sam tunel 3,6 km i on je trenutno najveći tunel na Koridoru Vc. Jedini veći će biti tunel Prenj koji će biti ugovren u jesen ove godine i samim završetkom tunela Prenj mi smatramo da ćemo u međuvremenu dovršiti sve ostale dionice i spojiti koridor, istakao je Denis Lasić, v.d. dir. JP Autoceste FBIH.
-Spomenuli smo različite izazove na koje nailazimo na izgradnji Koridora Vc. Međutim, svejsni tih izazova koordiniramo, imamo tempo i dinamiku i svjesni toga odlučni smo da do 2026. godine pokušamo izgraditi cijeli ovaj, kako mi to nazivamo sjeverni dio od Sarajeva do Save. Nadamo se da ćemo uspjeti u tim našim nastojanjima. Vlada i ministartvo za promet i komunikacije stoje uz JP Autoceste i dajemo im svu moguću podršku, istakla je Andrijana Katić, federalna ministrica prometa i komunikacija.
Premijer FBIH Nermin Nikšić istakao je da je kompanija Cengiz odlično odradila svoj posao te da su ispoštvani svi ugovoreni rokovi. Izrazio je nadu i da će međunarodni partneri nastaviti podržavati ovakve projekte.
-Ono što je činjenica je da kako se sve više odvija izgradnja Koridora Vc dolazimo do zahtjevnijih dionica i projekata. Evo, jedan od najzahtjevnijih je upravo ovaj. Čeka nas naravno priča o tunelu Prenj koja će biti sigurno zahtjevnija, komplikovanija i dugotrajnija. Međutim, sve ovo pokazuje da imamo kvalifikovane kompanije koje to mogu da rade kao i podizvođače koji rade s njima, istakao je Nermin Nikšić, premijer Vlade FBIH.
Iz kompanije Cengiz istaknuto je da je ovaj kompleksan i zahtjevan projekat nastavak saradnje BIH i kompanije.
-Nailazili smo na različite prepreke i iako je bio veoma težak teren za gradnju zbog geologije, možemo vidjeti da je sve teklo po planu i sve je urađeno u skladu s ugovorom i projektom, istakao je Evren Utku Gok, dir. turskog izvođača u BiH.
Probijanjem lijeve cijevi tunela Golubinja, dužine 3.610 metara završeni su radovi na iskopu ove cijevi, te se u narednom periodu nastavljaju radovi unutar tunela kao i desnoj tunelskoj cijevi. Izgradnja ove dionice se finansira sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), Evropske investicijske banke (EIB) te bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).