Na području općine Kakanj egzistiraju 23 područne škole koje su sastavni dio pet centralnih škola. Učenika u područnim školama, posebno onim udaljenijim sve je manje. Međutim, svaki učenik ima pravo na jednake uslove školovanja i time bi trebalo da se rukovode svih oni koji odlučuju o važnim procesima i ulaganjima u oblasti obrazovanja.
Nerijetka je slika praznih i oronulih objekata područnih škola. Od 23 područne škole koje se nalaze na području Kaknja danas ih je pet van funkcije. Za održavanje objekata područnih škola koje su u funkciji resorno kantonalno ministarstvo izdvaja velika sredstva kako bi se poboljšali uslovi odvijanja procesa odgoja i obrazovanja naših osnovaca.
– Van upotrebe su područne škole u Sebinju, Bukovlju, Vukanovićima, Poljanima i Kraljevoj Sutjesci. Mogu reči da su te škole u lošem infrastrukturnom stanju i zbog poznatih razloga ne ulaže se ništa u njih, istakao je Fikret Kurtović, direktor OŠ „Omer Mušić“ Brežani.
Iz godine u godinu sve je manje učenika u područnim školama, međutim, to nije prepreka nastavnom osoblju i resornom ministarstvu u nastojanjima da svakom djetetu obezbijede jednake uslove školovanja.
– Sve škole i centralne i područne iziskuju redovna ulaganja. Znači, mora se kontinuirano obnavljati i raditi kako bi se stvorili bolji uslovi za rad i nastavnicima i učenicima. Ja mislim da se sada najviše ulaže u obnovu školskih objekata, naglasio je Kurtović.
Osnovnoj školi „Omer Mušić“ Brežani između ostalih pripada i područna škola Čelikovina u kojoj nastavu pohađa 20 učenika raspoređenih u dva odjeljenja. U proteklom periodu u ovoj školi je urađeno nekoliko značajnih infrastrukturnih projekata u okviru kojih su zamjena krova, vanjsko i unutrašnje uređenje.
– Škola u Čelikovini nalazi se u solidnom infrastrukturnom stanju, ima skroman poligon za djecu, dvije učionice i zbornicu, zapravo sve ono što je potrebno za normalan rad. Trenutno ovu školu pohađa 20 učenika, istakao je Kurtović.
Proces sticanja znanja u školskim klupama do vraćanja znanja društvenoj zajednici trebao bi biti popraćen i konstantnim ulaganjima u ovoj oblasti, jer ulaganje u obrazovanje trebao bi biti temeljni i najvažniji cilj svakog društva.