Connect with us

KAKANJ

U prvih šest mjeseci ove godine, Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u Bosni i Hercegovini, zaprimila je preko 600 žalbi potrošača

05.11.2024.
ntvic.ba (A.T.)

U prvih šest mjeseci ove godine, Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u Bosni i Hercegovini, zaprimila je preko 600 žalbi potrošača, koje se uglavnom odnose na komunalne i telekomunikacijske usluge, kao i usluge robe široke potrošnje. Iz Udruženja potrošača općine Kakanj ističu da su u ovoj godini do sada imali više od 30 žalbi potrošača iz Kaknja.

Prema podacima Udruženja potrošača općine Kakanj, u Bosni i Hercegovini je u 2024. godini do sada zaprimljeno oko 700 žalbi potrošača, koji su se uglavnom žalili na komunalne i telekomunikacijske usluge, kao i usluge robe široke potrošnje. Također, potrošači su iskazali nezadovoljstvo i na određene ekonomske usluge.

-Potrošači se žale prvo na ekonomske usluge, kao što je električna energija, plin, grijanje, voda i telekomunikacijske usluge. A najveći broj reklamacija odnosno žalbi ima na proizvode i usluge. To su uglavnom obuća ili tehnička roba. I sad u posljednje vrijeme puno ima žalbi vezano za e-trgovinu, znači kupovina na daljinu, tu sad puno žalbi ima, istakla je za NTV IC Ferida Kulović, predsjednica Udruženja potrošača općine Kakanj.

Kada je riječ o općini Kakanj, u ovoj godini je kakanjsko Udruženje potrošača  do sada zaprimilo oko 38 žalbi potrošača, koje su se uglavnom odnosile na tehničku robu i servisne usluge. Kako ističu iz ovog Udruženja, do sada su uglavnom uspjeli riješiti gotovo sve žalbe potrošača.

-U ovoj godini sa 31. oktobrom, imali smo 38 žalbi. Udruženje potrošača općine Kakanj obuhvata i kanton Sarajevo, Srednjobosanski i ZDK. I računajući ove kantone imali smo 98 žalbi, od kojih je njih 12 su bili prigovori, što smo mi uputili u ime potrošača trgovcima. I te su žalbe uglavnom bile na tehničku robu i servisne usluge. Do sad smo sve uspješno riješili, jedino vezano za e-trgovinu nismo mogli sve riješit, jer potrošači su uzimali proizvode od ljudi koji uopšte nisu registrovani i nisu imali račun, dodala je Kulović.

Kako bi se unaprijedila prava potrošača u Federaciji Bosne i Hercegovine, u toku su   intenzivne aktivnosti na izradi zakona o potrošačima na nivou Federacije, koji će između ostalog tretirati i e-trgovinu, naglasila je naša sagovornica.

-Mi sad radimo Fedralni zakon, u kreiranju tog zakona sam učestvovala ispred Udruženja potrošača. I po tom zakonu bit će još jača prava koja će moći ostvariti potrošači. Posvetit će se veća pažnja e- trgovini, jer je sad masovno a naročito od korone, baš je krenulo i strašno je zastupljena e-trgovina, poručila je na kraju Kulović.

Osnovna prava potrošača u Bosni i Hercegovini prema zakonu o zaštiti potrošača između ostalog su : Pravo pristupa osnovnim robama i uslugama, edukacija o pitanjima potrošača, informisanost, pravo da se čuje glas potrošača, naknada štete i kompenzacija. Na kraju je naša sagovornica poručila potrošačima da se bore za ostvarivanje svojih prava, kako bi na taj način olakšali život sebi i svojim najmilijim.

Continue Reading