Za biciklizam se u BiH proteklih nekoliko godina opredjeljuje sve više ljudi. Osim svoje rekreativne funkcije i biciklizma kao sporta, bicikl postaje i prijevozno sredstvo kojim se obavljaju svakodnevne poslovne i druge obaveze. Provjerili smo kakve su mogućnosti za biciklizam na kakanjskim ulicama, kako se biciklisti ponašaju u saobraćaju i koliko je ova vrsta prijevoza sigurna za bicikliste ali i sve učesnike u saobraćaju.
Za razliku od prethodnih godina kada je postojao samo entuzijazam i kada se biciklizam doživljavao kao hobi, danas bi se o biciklizmu moglo pričati kao o sportskoj aktivnosti. Ipak to na području općine Kakanj još uvijek nije slučaj. Do nedavno je u Kaknju djelovalo udruženje biciklista. Međutim, zbog različitih okolnosti, ponajviše nezainteresovanosti samih biciklista za aktivnijim učešćem u radu udruženja, te nedovoljne podrške lokalne zajednice, udruženje više ne postoji.
-Bez zdravog temelja nema ni zdravog biciklizma ni bilo koje druge vrste sporta. Kad kažem zdrav temelj vraćam se na period od prije 15 godina kad smo imali 200 aktivnih biciklista u Kaknju. Tada nismo imali nikakve uslove ali imali smo zdrav temelj. S tog zdravog temelja nije se krenulo kako treba u startu I došli smo do ove situacije, gdje imamo kompletnu infrastrukturu, sve imamo, samo nemamo bicikliste kazao je Sedin Kobilica, biciklista
Svi oni koji se danas bave biciklizmom, bilo rekrteativno ili bicikl koriste kao prijevozno sredstvo, u Kaknju na raspolaganju imaju biciklističku stazu, nažalost, samo u užem gradskom području.
U momentu kada se biciklisti sa svim ostalim učesnicima uključe u saobraćaj dolazi do određenih problema. Tu do izražaja dolazi i naša sveopća saobraćajna nekultura, nepoštivanje i nepoznavanje saobraćajnih propisa i znakova i nepoštivanje drugih učesnika u saobraćaju. Tome doprinosi i činjenica da biciklisti često smatraju da oni nisu odgovorni za saobraćajne prekršaje i eventualne nesreće. Naš sagovornik smatra da se ovaj problem može riješiti uz edukaciju biciklista, ali i uz represivnije mjere prema svim učesnicima u saobraćaju.
-Ključni problem leži u onim dobrim temeljima. To znači da bi jednostavno trebalo napraviti neki seminar, dovesti nekog školovanog čovjeka koji će objasniti djeci kako se vozi i da ne bude ono tipično naše da mi znamo voziti bicikl i šta nas briga, jer upravo tu je greška. Biciklisti učestvuju u saobraćaju i mi moramo prihvatiti i grešku koju napravimo. Vjerujem da bi trebale sankcije biti malo strožije i za bicikliste isto kao i za vozače motornih vozila kazo je Sedin Kobilica, biciklista
Biciklizam kao sport, pored enutijazma onih koji se njme bave, zahtjeva kao i svi drugi sportovi mnogo ulaganja i značajniju podršku lokalne zajednice. Za biciklizam kao hobi postoje relativno dobri uslovi, ali na prometnim gradskim saobraćajnicama mora postojati međusobno uvažavanje i poštivanje svih učesnika u saobraćaju. Biciklisti moraju znati da snose jednaku odgovornost kao i svi ostali učesnici u saobraćaju. Upravo to i jeste osnovna i najvažnija poruka biciklistima – treba poštovati saobraćajne znake i propise zbog vlastite i sigurnosti svih učesnika u saobraćaju.