Ispravnost vode za piće od ključne je važnosti za zdravlje građana. Fotografije zamućene vode koje se nerijetko pojavljuju na društvenim mrežama, a koje objavljuju upravo građani, u javnosti stvaraju dva efekta – paniku i strah i sumnju u rad nadležnog komunalnog preduzeća. Odgovore na pitanja o tome je li voda iz gradskog vodovoda ispravna za piće, kako se ispituje njena ispravnost, te jesu li te informacije dostupne javnosti potražili smo u JP Vodokom.
Zabrinutosti građana kada je kvalitet vode iz gradskog vodovodnog sistema, kojim uprvalja JP Vodokom, nema mjesta, poručuju iz ovog JP. Propisi u ovoj oblasti su jasni i precizno definisani – monitoring kompletnog procesa proizvodnje, distribucije i kvaliteta vode zakonska su obaveza.
–Izvršavamo sve ono što su naše zakonske obaveze. Te obaveze su predmet kontrole nadležnih inspekcijskih tijela kako lokalnih tako i kantonalnih a posebno federalnih, i mi smo predmet redovnih kontrola inspekcijskih organa. Na naše zadovoljstvo a prije svega na zadovoljstvo naših korisnika ispunjavamo sve one norme koje su nam obavezne u proizvodnji i distribuciji vode kazao je Haris Veispahić, direktor JP“Vodokom“.
Savaki korak u procesu proizvodnje i distribucije vode do krajnih korisnika podliježe strogim kontrolama. Provjeru kvaliteta vode za JP Vodokom obavlja Institut za zdravlje i sigurnost hrane Zenica, odnosno ovlaštena labaratorija pri ovom Institutu. Iz Vodokoma poručuju da se rezultati monitoringa i ispitivanja ispravnosti vode redovno objavljuju.
-Ističem činjenicu da smo jedno od rijetkih komunalnih preduzeća u FBiH pa evo i šire koji sve te rezultate tih analiza mikrobioloških i fizičko-hemijskih javno objavljuje na web portalu svom. Sve s ciljem da naši korisnici budu redovno informisani o kvaliteti vode koju konzumiraju kazao je Haris Veispahić, direktor JP“Vodokom“ Kakanj.
I pored stalnih kontrola, na društvenim mrežama nerijetko se pojavljuju fotografije zamućene vode. U javnosti to stvara dva efekta – paniku i strah i sumnju u rad nadležnog komunalnog preduzeća. Prema riječima direktora JP Vodokom radi se o izolovanim slučajevima, a nisu isključene ni namjerne zloupotrebe fotografija.
-Dakle u postupku proizvodnje vode sve je normirano. Zakonodavac je sve normirao i fizički je prosto nemoguće da u sistemu proizvodnje vode dođe do viška upotrebe hlora, to su naravno dezinformacije ili zaključci ljudi koji se ne razumiju u proces proizvodnje vode. Što se tiče ponekada, mutnoće vode na određenom izolovanom lokalitetu, to je sasvim normalna i uobičajena pojava u određenim okolnostima. Te se okolnosti odnose se na sanacije prilikom određenih puknuća na nekom mikrolokalitetu ili neodgovorni i neovlašteni pojedinci koji rade odnosno izvode radove kako na svojim instalacijama tako i na instalacijama njihovih komšija bez da upozore na te radove one koji će možda imati ili trpjeti posljedicu tih njihovih djela-poručio je Haris Veispahić-direktor JP „Vodokom“ Kakanj.
Sve informacije o normama, kvalitetu i ispravnosti vode dosupne na zvaničnim web stranicama JP Vodokom. Voda kojom se snabdijeva gradsko područje ispravna je i građani nemaju razloga za zabrinutost – poručeno je iz JP Vodokom.