Connect with us

KAKANJ

Sigurnost pružnih prelaza na području Kaknja: Mještani traže ugradnju polubranika, iz JP Željeznice FBiH odgovor da ovo preduzeće ne može samo snositi troškove ugradnje

13.02.2024.
ntvic.ba (I.Š., N.B.)

Teška saobraćajna nesreća na pružnom prelazu u MZ Doboj, u kojoj je nedavno izgubljen jedan mladi život, ponovo otvara pitanje sigirnosti pružnih prelaza na području Kaknja. Mještani već godinama ukazuju na potencijalne opasnosti i traže dodatne mjere zaštite. Kruti zakonski propisi i preklapanje nadležnosti sa jedne i stanje na terenu i potrebe i sigurnost učesnika u saobraćaju sa druge strane.

Pružni prelaz u MZ Doboj, osiguran je saobraćajnim znacima, što, smatraju mještani i učesnici u saobraćaju sa kojima smo razgovarali, nije dovoljno. Frekvencija saobraćaja, za jednu sporednu ulicu poput ove, je velika i to, kako ističu mještani, postaje ozbiljan problem.

-Poznato je da je frekvencija saobraćaja sve veća i veća. Sama ta činjenica ali i saobraćajnica čija je širina 2,5 m, dovodi vozače u situaciju da ishitreno donose odluke u prelasku preko pruge, tako da se rizik svakodnevno povećava, kazao nam je Enver Hadžić, mještanin MZ Doboj.

Mještani koji žive u neposrednoj blizini pružnog prelaza tokom proteklih godina svjedočili su brojnim razlčitim nemilim situacijama i događajima.

-U zadnjih dvije godine bilo je pet ili šest slučajeva udesa. Prije pola godine bio je jedan udes. Svjedočili smo i tučama i drugim eksesima na ovom mjestu i zbog ovog pružnog prelaza, kazao je Hadžić.

-Ovdje se ne mogu dva auta mimoići na cesti a pogotovo ne mogu na pruzi. Ovaj put nije za normalan saobraćaj, kazao nam je jedan učesnik u saobraćaju.

Mještani već godinama traže adekvatnije osiguranje ovog pružnog prelaza. I Općina Kakanj, također, dopisima i urgencijama prema JP Željeznice FBiH traži povećanje sigurnosti na svim pružnim prelazima na području Kaknja.

-Jedino rješenje je postavljanje rampe i proglašenje ulice jednosmjernom. Mi smo se u zadnjih 20 godina obraćali u više navrata i Općini Kakanj i JP Željeznice FBiH. Istina je da se njihove nadležnosti preklapaju, ali u jednoj uređenoj državi to se rješava na zakonom propisan način, kazao je Hadžić.

-Kad su u pitanju konkretno pružni prelazi na području općine Kakanj mi smo i do sada upućivali i zahtjeve i molbe i sugerisali i na osnovu onoga što su nam naši sugrađani isticali kao problem. Konkretno sugrađani su uvijek tražili da se postave rampe na pružnim prelazima. Odgovor iz Željeznica je bio da se ne mogu na svim pružnim prelazima postaviti rampe, jednostavno postoje takvi pružni prelazi koji se obillježe saobraćajnim znakom, a kod takvih prelaza mašinovođe su dužne da nekoliko puta zatrube i tako upozore na dolazak voza, kazao je Mirnes Bajtarević, načelnik Općine Kakanj.

Iz JP Željeznice FBiH nama je odgovoreno da su svi pružni prelazi na području Kaknja, a takvih je šest, osigurani saobraćajnim znacima u skladu sa odredbama Zakona o sigurnosti željezničkog prometa. Između ostalog se navodi i to da Željeznice nisu u mogućnosti same finansirati ugradnju aktivne zaštite na pružnim prelazima, te da je, budući da se radi o značajnijim finansijskim sredstvima, neophodna saradnja federalnih, kantonalnih i općinskih organa. Kruti zakonski propisi i preklapanje nadležnosti sa jedne i stanje na terenu i potrebe i sugurnost svih učesnika u saobraćaju sa druge strane.